2019. szeptember 9., hétfő

Junkies: Negyedszázad kockázat és mellékhatás

Előadó: Junkies
Cím:  Negyedszázad kockázat és mellékhatás
Ár: 999 Ft
Megjelenés: 2019
Tagok:
Szekeres András-ének
Barbaró Attila-gitár
Riki Church-basszusgitár
Keresztes Viktor-dob
Kiadó: Edge Records
Csomagolás: Digipack
Műfaj: Punk-Rock
Típus: Válogatáslemez
Dallista:
01.Szték
02.A szerelmedtől lettem ilyen
03.Vesztettél
04.Ennyi kell
05.Mi vagyunk a többség 
                                                                                                                                                                                06.Már csak a pénzért csinálom
                                                                                    07.Nincs pardon
                                                                                    08.Miattad iszom, te állat
                                                                                    09.Bitter Candy
                                                                                    10.A drog az rossz
                                                                                    11.Halacska
                                                                                    12.Maszk
                                                                                    13.Recseg-ropog a rendszer
                                                                                    14.Mese
                                                                                    15.Ne ébressz fel!
                                                                                    16.Hiba van
                                                                                    17.Minden álmom
                                                                                    18.Szerelmes vagyok
                                                                                    19.Béke tér
Borító: Őszintén szólva én ennek a lemeznek a borítója miatt kezdtem el Junkiest hallgatni. Mikor megláttam a boltba ezt a lemezt azt éreztem, hogy nekem ez kell, mert rohadt jól néz ki  a borítója. Csak volt egy kis bibi... A zenekar munkásságát nem ismertem és sose veszek úgy meg egy lemezt, hogy azelőtt ne hallgattam volna meg, mert lehet nem tetszik és akkor ablakon kidobott pénz lenne. De a Spotify a segítségemre sietett és rájöttem, hogy nem csak a borító nagyon jó, hanem a zene is.
   Egy válogatáslemezt kiadni több szempontból is előnyös: aki nem ismeri a zenekart, és nem akarja végighallgatni az egész diszkográfiát annak a legjobb megoldás egy válogatáslemez. Jó megoldás még jubileumok idején, mikor a zenekar nem akar kiadni új nagylemezt, de azért akar valamit kiadni. Jó ötlet még, amikor kombinálják mondjuk egy kislemezzel, ahogy a Junkies is tette ennél a lemeznél. Nem írtak annyi új dalt, hogy egy teljes nagylemez legyen, inkább újravettek még 13 dalt. Szerintem ezt már hívhatnánk mondjuk fél-nagylemeznek, hiszen 6 új és 13 újragondolt dal van rajta.
   A dalokat jól lehet a témájuk szerint csoportosítani, hiszen jól fellelhető bennük a műfajra jellemző témák, mint  a szerelem és annak minden oldala (A szerelmedtől lettem ilyen, Miattad iszom, te állat, Szerelmes vagyok), társadalomkritika és a rendszer ellen való lázadás ( Ennyi kell, Mi vagyunk a többség, Nincs pardon, Recseg-ropog a rendszer, Hiba van) és a lélek vívódásai (Mese, Maszk).
   Végezetül, nagyon örülök, hogy megvettem ezt a lemezt, (azóta is folyamatosan pörög a lejátszómban) és,hogy megismertem ezt  a zenekart. Hiába van az a mondás, hogy ne  a borító alapján ítéld a könyvet, a lemezeknél ez nem igaz...
Értékelés:10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése