2019. február 12., kedd

Hét Jel: Tiszta lap

Előadó: Hét Jel
Cím: Tiszta lap
Ár: 999ft
Megjelenés: 2018
Kiadó: Edge Records
Csomagolás: Digipack
Műfaj: Modern metal
Típus: Nagylemez
Dallista:
01.Ideát
02.Furcsa zaj
03.Átutazó
04.Istent játszó
05.Örök a dal
06.Maradni
07.Itt hagyom
08.Párbaj
09.Végtelen
10.Mi vagyok
11.Kilépő
Borító: Mikor először megláttam a borítót nagyon megtetszett. Alapból nagyon szeretem a fehér alapú borítókat, mivel elég ritka az ilyen  a metal világban.
Ideát: A dal egy elég komoly prózai szöveggel indít,amely majd még megjelenik a dalban, alatta pedig egy komoly zenei alap szól. A dallamok nagyon jók, a zenei alapok is rendben vannak. Egy egész jó dal sikeredett ide a lemez elejére.
Furcsa zaj: A következő dal dinamikája hasonló az előzőjéhez: könnyen énekelhető középtempós dal. A dallamok itt is eltaláltak, nagyon tetszik a gitártéma is. A szövege elég elvont, bár ez a lemez összes dalára igaz.
Átutazó: A kedvenc dalom  a lemezről. Szerintem ebben a dalban vannak a legjobb dallamok az egész lemezen. Egy elég lassú, melankolikus dalról beszélünk,  a gitárok nagyon jól elvannak a találva, főleg a díszítések.
Istent játszó: Valahogy ez a dal nem nagyon tetszik, nem az én ízlésem. Pozitívum, hogy végre hallatszik a basszusgitár a dalban és nincs elnyomva. A dallamai nem tetszenek, egy nyomott, melankolikus, félelem keltő hatása van. Ezt a dalt a horror-rajongóknak előszeretettel ajánlom.
Örök a dal: Egy újabb remekmű jön a sorban. A szövege nagyon költői, nagyon szép lett. A hozzáírt dallamok is nagyon jól sikeredtek. Örülök az inroban lévő kis gitárdíszítésnek, mert már az nagyon jól feldobja  a dalt, a gitárszólóról nem is beszélve.
Maradni: Ez a dal egy Black-Out montázs, nekem nem nagyon tetszik, és a Black-Out-ot sem nagyon szeretem, úgyhogy ezt egy töltelékdalnak érzem.
Itt hagyom: A lemez legpopulárisabb tételének tartom ezt a dalt, márcsak a dallamaiból és a zenei alapokból kiindulva is. A lágy alapok jellemzik, alig vehető észre benne a torzított gitár (az én nagy bánatomra) és  a dallamok is jobban húznak a pop zene felé, mint a metal illetve rock zene felé.
Párbaj: Egy újabb lágy dal jön a sorba, az első verzében csak zongora hallható, majd később bejönnek az elektronikai alapok. A dallamok durvák és hasítanka. A szövege is durva arról a harcról szól ami az emberben kialakul mint dr.Jekyll és Mr. Hyde esetében volt.
Végtelen: Mikor megláttam, hogy ebben a dalban Czifra Miki (Leander Kills, Poison Alley) fog gitározni nagyin megörültem, mivel az egyik legjobb gitáros a magyar színtéren. A gitártémák tényleg nagyon jók lettek, azon kívül nem sok minden tetszik a dalban. A basszus téren Jankai Sebi nagyon jól teljesített.
Mi vagyok:  Végre egy dal, ami megtöri a lemez eddigi monotonítását. Lazább rap betét is van benne, egy dinamikus dalról beszélünk. Gitártémák terén Lukács Peta (Bikini) van jelen, mint szerző, akitől nem is vártam mást, mint ilyen jól kidolgozott állati témát.
Kilépő: Az utolsó dal jogosan kapta meg a kilépő címet, mert egy érdekes  lezárása ennek  a lemeznek. A zongora téma az intróba tök jó lett, de a próza az elején már nem azt a hatást kelti, mint az első dalban. Egy elég izzadtság szagú dal lett, minden lelőtt poén visszaköszön valahol, de mégis érdekes, ahogy vegyíti ezeket a dolgokat.
Értékelés: 5/10
(Pócsi István, a projekt megálmodója)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése