2019. február 18., hétfő

Ganxsta Zolee és Fencsik Tamás: Döglégy a világ körül

Cím: Döglégy a világ körül
Szerző: Ganxsta Zolee és Fencsik Tamás
Kiadó: Helikon Kiadó
Kiadás éve: 2015
Oldalszám: 320
ISBN: 978-963-227-511-6
   Ganxsta Döglégy Zolee-t vagy polgári nevén Zana Zoltánt szerintem mindenki kivétel nélkül ismeri: vagy a TV-ből, vagy a rádióból, vagy a bulvársajtó cikkeriből, vagy a zenekaraiból.
   Igaz, hogy nem nagyon hallgatom  a Zoli munkásságát (Sex Actiont egyáltalán nem hallgatok, Kartelt pedig nagyon ritkán, ha igen akkor is csak  a Legendák és a Szerb határ felé c. számokat), de viszont nagyon érdekeltek a story-k, amiket átélt.
Elég nagy elvárásom volt a könyvvel kapcsolatba, mivel Zoli akár a magyar Ozzy is lehetne: egy csomó olyan dolog történt vele, ami mással soha nem fog. A story-k nagyon jók voltak, sok helyen még meg is mosolyogtattak, de volt azért itt-ott egy-két holtpont a könyvben. Amikor Zoli arról mesélt, hogy kimentek ide meg oda egy-egy meccsre és arról mesél, hogy milyen volt a meccs, na az nekem egy kicsit unalmas volt, de azón kivűl imádtam  a könyvet.
   A könyv fejezetekre van osztva, minden fejezet egy bizonyos történetet mesél el. Szerintem az ilyen önéletrajzos regényeknél ez a legjobb forma. Ezek közbe vannak megszakítások, ahol Zoli egy-egy tulajdonságáról, vagy valamelyik ismerőséről beszél egy keveset.
   Ez volt az első ilyen regény, ahol megvagyok elégedve a képek mennyiségével. Kb. 30 oldalnyi !!!!! kép van a könyvben, amik nagyon jól kiegészítik a történeteket vizuálisan.
   Zoli nem hiába ˛˛az ország fasza gyereke'', egy nagyon tartalmas életet élt már le eddig (és még ezután mi lesz?!!!), örülök, hogy elolvastam a könyvét, és hogy élőben is találkozhattam vele, mivel egy remek zenész és ember.
Kedvenc idézet: ˛˛Művészetileg azért csak nem vagyok annyira rossz, mert tök jó dolgok születnek abból, amit csinálok, de  a pénzzel bánni semmilyen szinten nem tudok.''
Értékelés: 10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése