2019. november 11., hétfő

Tankcsapda: Liliput Hollywood

Előadó: Tankcsapda
Cím: Liliput Hollywood
Ár: 1290 Ft
Megjelenés: 2019
Tagok:
Lukács László-ének, basszusgitár
Fejes Tamás-dob
Sidlovics Gábor "Sidi"-gitár
Kiadó: Tankcsapda Music
Csomagolás: Jewel case
Műfaj: Hard rock
Típus: Nagylemez
Dallista:
01.A világ posztol
02.Szevasz öcsém
03.Megölni engem
04.A gyűlölet a régi
05.Ülj le mellém
06.Pattanások és szemüvegek
07.Liliput Hollywood
08.Amit a vér kíván
09.Hívjuk inkább úgy
10.Nincsenek szavak 
Borító: A Tankcsapda mindig is híres volt arról, hogy valami újdonságot, valami szokatlant csináljon. Így hát a lemez dalai mellett már a borítónál volt egy kis meglepetés, ugyanis a lemez dupla borítót kapott, a régi kaccsintós pénztárcákra emlékezvén. Az egyik oldalon a srácok láthatóak, ahogy egy szemétdomb tetején állnak. De ahogy más szögből kezdjük nézni a borítót hirtelen felvillan a hollywood-i csillogás és a srácok is átváltoznak ismert zenészekké a rock világából. Ötletes és innovatív megoldásnak tartom.
   Sokat gondolkoztam, hogy mikor írjam meg a Tankcsapda új nagylemezéről a kritikát, ismertetőt, nevezzük, aminek akarjuk. Gondoltam megírom a megjelenés utáni napokban, de akkor csak ezzel van tele a média, így hát egy későbbi időpont mellett töltöttem. Amit is jól is tettem, hiszen így több időm volt érlelgetni a lemezt és olvasgatni egy-egy gyöngyszemet az internet bugyraiban található Liliput Hollywood kritikák közül. Ezeket nem szeretném kommentálni, mindenkinek megvan a maga joga ahhoz, hogy leírja a véleményét, de igaza volt Dudich Ákosnak, mikor azt mondta, hogy : „A tízmillió zenekritikus országa vagyunk.” 
   Az elmúlt hetekben felrobbantotta az internetet a 30 éves Tankcsapda legfrissebb nagylemeze, a Liliput Hollywood. Már a lemez címe egy tök jó megoldás lett szerintem. Találó a Liliput Hollywood cím, hiszen Magyarország bármelyik városa is lehetne Hollywood szintű város, csak más léptékkel. Kisebb léptékkel. Sokkal kisebb léptékkel. Na de térjünk rá a lemezre. A lemez egy kis akusztikus gitárral indul, ami majd később átvált elektromos gitárra és mehet a zúzás. Sokakkal ellentétben nekem bejön ez a dal, csak úgy, mint az összes többi. Egyből ezután berobban egy könnyedebb punkosabb dal, méghozzá a lemez előfutára a Szevasz öcsém.  A lemez tartogat meglepetéseket, mint például A gyűlölet a régi című dal, amibe már szinte black metal-os hörgések is vannak. Ami még számomra egy kicsit meglepő volt, az pedig a lemez ötödik dala, az Ülj le mellém. A címe alapján azt hittem, hogy ez egy 2019-es Mennyország tourist, vagy annak a folytatása, de nem, hanem ez egy tankcsapdásított country dal. Ez egy kicsit meglepő volt, de egy igazán szerethető dal, itt-ott Kowalsky meg a vegás ízekkel. Persze a nagy slágerek sem maradhattak le a lemezről, ott van például a Megölni engem című dal.  Ami a legjobban betalálat nálam, az a címadó dal. Tetszik a szövege, jók a dallamok, tetszik a borús hangulata, és a lokál patriótasága is. Továbbá még van egy dal, amit mindenféleképpen meg kell említenem, ez pedig a Nincsenek szavak című dal, amivel a zenekar megemlékezik, két tragikus módon elhunyt rajongójáról. 
   Hiába mondják sokan, hogy ez már nem az a Tankcsapda, amit a ’90-es években megismertek és megszerettek. De egyrészt már nem is lehet az, hiszen azok az idők már elmúltak, másrészt nem is kell annak lennie. Bár más ez a vonal, amit folytat a Tankcsapda, de ezt a változást szükségszerűnek érzem, hiszen ez a jelen. Erről van szó, minden megy tönkre, miközben mindenki csak neten lóg, megjátssza magát, hogy ő milyen szent, miközben meg semmit sem tesz semmiért. Mindig is szerettem a Tankcsapdát, ezután is szeretni fogom és akárhogy is kerülgettem eddig, csak ki kell mondjam, nekem ez lett az új kedvenc lemezem, és büszkén teszem fel a lemezt a többi régi klasszikus mellé a polcra.
Értékelés: 10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése