2020. július 6., hétfő

Rumproof: Rouges of the Seven Seas

Előadó: Rumproof
Cím: Rouges of the Seven Seas
Ár: 1500 Ft
Megjelenés: 2019
Tagok:
Horváth Máté-ének, akusztikus gitár
Szűcs Péter-gitár
Deria Dávid-dob
Szórádi Dávid-szintetizátor
Papp Sándor-basszusgitár
Kiadó: Nail Records
Műfaj: Kalóz metál
Típus: Nagylemez
Dallista:
01.Intro
02.Rouges of the seven seas
03.Blood of the Kraken
04.Kótyagos álmok
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        05.Haunted Tavern
                                                                                    06.Szittyós John
                                                                                    07.Rumproof
                                                                                    08.Ezüsthold
                                                                                    09.Hand of Midas
                                                                                    10.Black Rose Bordel
                                                                                    11.Death row
                                                                                    12.Island of bohemia
                                                                                    13.Song of the sirens
                                                                                    14.Black out
Borító: A lemez borítója olyan, mintha a trailer-e lenne a daloknak, hiszen rengeteg olyan elem megjelenik rajta, ami a dalokban is visszaköszön, mint például: a kalózok, a Kraken, a nimfák, az örömlányok, a szirének, vagy a domb tetején álló rejtélyes kocsma. Ezek mellett olyan vicces elemek is feltűnnek, mint a mólón birkózó orvos a McDonald’s ikonikus bohócával.
   Ha valaki a kalózmetált emlegetni az emberek többségének egyből a Skóciában alakult  Alestorm jut eszébe. Valahogy ez így rendben is van, hiszen ők a legnagyobbak ebben a műfajban, ráadásul az egyik gitárosok még magyar is (Bodor Máté, ex-Leander Kills, ex-Wisdom) úgyhogy az emberek még haza is beszélnek az Alestormmal. Viszont engem valahogy mindig elkerült ez a vonal. Hallottam pár Alestorm lemezt, amit rögötön be is soroltam az „egyszer –hallgatós lemezek” közé és így még távolabb kerültem a kalózmetál műfajától.
    De ez rögtön megváltozott, amikor a kezembe került a Rumproof első nagylemeze a Rouges of the Seven Seas. Ahogy betettem a lejátszómba a lemezt már az első hangtól egy nosztalgikus érzés fogott el, ugyanis eszembe jutottak azok az idők, amikor az Assassin’s Creed IV: Black flag nevű játékkal játszottam, és kalózként szeltem át a tengereket. Sőt a borítót elnézve rengeteg helyszín is beugrott a játékból. A lemez hangzásvilága egy picit hasonlít az Alestorm világához, de ez a műfaji korlátoltság miatt is van, hiszen a kalóz metál egy nagyon szűk műfaj, nehéz egyediséget vinni bele, de a Rumproofnak mégis sikerült. Nem tudom megmondani, hogy miért is olyan egyedi, de egészen más, mint amit eddig hallottam. Külön kiemelném, hogy a zenekar mert az anyanyelvére támaszkodni és 4 magyar nyelvű tétel is hallható a lemezen. Mondjuk én jobban  örültem volna ha az egész lemez magyar nyelvű lett volna, hiszen az még egyedibbé tette volna őket, de a kicsivel is meg kell elégedni. A másik dolog, ami eléggé elnyerte a tetszésemet, az pedig, hogy nem egy tipikus konceptlemezről beszélünk mégis összefüggnek a dalok és egy történetet mesélnek el. Helyesbítve pont olyan, mintha a kalózok esténként történeteket mesélnének a sziget lakóinak, ott ahol legutóbb kikötöttek. 
   A lemezzel az az egyetlen bajom, hogy túl hosszú. Szerintem a 13 dal plusz intro az már egy kicsit sok, elég lett volna mondjuk a 10 - 11 plusz intro, a többi dalt pedig kihozni digitális EP-ként. De mivel én nem vagyok a zenekar tagja, ezért nincs jogom beleszólni a dolgaikba, így hát maradok az én részemnél, a lemez hallgatásánál. 
   Ezzel a lemezzel engem megvettek kilóra a srácok, így hát alig várom a következő megmozdulásukat, ami remélhetőleg belátható időn belül bekövetkezik. 
Értékelés: 10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése