2021. május 30., vasárnap

Suicidal Angels: Years of Aggression

Előadó: Suicidal Angels
Cím: Years of Aggression
Megjelenés: 2019
Tagok:
Nick Melissourgos - ének, gitár
Orfeas Tzortzopoulos - dob
Angel Lelikakis - basszusgitár
Gus Drax - gitár
Kiadó: NoiseArt
Műfaj: Thrash Metal
Típus: Nagylemez
Dallista:
01.Endless War
02.Born of Hate
03.Years of Aggression
04.Bloody Ground
05.D.I.V.A.
06.From All the One
07.Order of Death
                                                                                    08.The Roof of Rats
                                                                                    09.The Sacred Dance with Chaos
Borító: Ahogy egy thrash metal borítóhoz illik, ez is egy igencsak látványos borítót kapott. Tetszik a grafikai kivitel, tök látványos az angyalok és démonok közti harc, ami a mai világunkat is jellemzi valamiféleképpen.
     A görög thrash metal brigád, a Suicidal Angels 2019 nyarán jelentette meg a hetedik nagylemezét, Years of Aggression címmel. A thrash metalhoz közel álló cím egy az egyben bemutatja milyen zene várható az új lemezen. A húsz éves görög brigád számomra sokáig ismeretlen név volt, míg egy nap bele nem futottam egy lemezkritikába az új lemez kapcsán. Ott annyira dicsérték a lemezt, hogy nem volt mit tenni, muszáj volt meghallgassam. Személy szerint én hatalmas rajongója vagyok ennek  a műfajnak, és különösen a szívemen hordom azoknak a bandáknak a sorsát, akik a klasszikus thrash vonalat követik. 
      A lemez az Endless War című dallal indít, ami rögtön egy in medias rest kezdéssel temeti maga alá a hallgatóságot. Már az első hangoktól kezdve tudtam, ez a lemez nekem nagyon be fog jönni. Már az első dalban annyi energia van, hogy nyugodtan juthatna belőle más lemezekre is, és még úgy is hasítana. A Born of Hate és a címadó dal ezt a zúzós vonalat viszi tovább, de még sincs egy pillanatnyi önismétlés sem bennük, mindegyikben van valami csavar, ami egyedivé illetve érdekessé teszi a dalokat. A lemez negyedik dala a Bloody Ground egy viszonylag hosszú dal lett. Még a hosszúsága nem is annyira nagy baj, mert egész jó dal lett, viszont a zenekar egy új oldalát mutatja meg benne, a tempót megfelezték és mély metal dalt alkottak ezzel. A lassabb dal után persze visszajön a jólismert Angelses darálás. Szerintem jót tett a lemeznek az a pár percnyi „pihenés”, mert így a lemez második felét már újult erővel hallgathatjuk tovább. Ahogy minden jó thrash metal lemezen, a Years of Aggression – ön is megjelenik a tiszta gitárhangzás. Persze nem egy balladára kell számítani, mert a szép tiszta hangzást hamar átváltja a zúzda, de szerintem felemelő volt hallani, hogy milyen jól bánnak azzal a hangzással is. A lemezre összesen 9 dal került fel, mindegy 41 percben, ami szerintem a mai világban egy nagyon jó arány, mert így nem érződik, hogy unalmas lenne a lemez, nem az órát nézzük közben, hogy mikor lesz már vége. 
      Szerintem egy nagyon korrekt lemezt tettek le az asztalra a görög srácok. Végig élveztem minden pillanatát a lemeznek, és ahogy említettem már az elején tudtam, hogy ez a lemez nagyon fog nekem tetszeni. Úgy gondolom, ez egy tökéletes példa, hogy milyen kell legyen egy thrash metal lemez 2019 – ben, mert ezen a lemezen semmi felesleg nincs, csak a kőkemény zúzda és darálás.
Értékelés: 10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése