2021. június 2., szerda

Janis Jonevs: Metál

Cím: Metál
Szerző: Janis Jonevs
Kiadó: Vince Kiadó
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 264
ISBN: 978-963-303-080-6
   Mostanság egyre kevesebb időm marad arra, hogy regényeket olvassak, hiszen teljes mértékben átálltam az önéletrajzokra és a biográfiákra. Janis Jonevs nevével először az egyik Hammerworld számban találkoztam, a Médiaradar rovaton belül volt egy rövid könyvkritika/tájékoztató a könyvről. Azt elolvasván hirtelen kedvet kaptam, hogy én is elolvassam a regényt, mivel egész érdekesnek hangzott a tartalma. És nem csalódtam benne...
   A könyv cselekménye az 1990-es évek Lettországában játszódik, Jelgava városában ( a könyv eredeti címe is Jelgava '94), az ország függetlenné válásának idején. A főszereplőnk egy tizenéves, jó tanuló, szófogadó srác, aki iskolás évei alatt összeismerkedik az underground zenével. A könyv tökéletesen írja le az akkori lettországi helyzetet és a kamaszok lelki világát és fejlődését. Végigkövethetjük főhösünk tinédzser éveit, amikor a zene hatására új barátokra tesz szert, lázadni kezd az iskola és a szülei ellen, és elkezd járni a saját maga útján. A könyv cselekménye sok helyen szórakoztató, viszont elég lassan történnek a cselekmények, de a szépirodalmi művekben ez általában így megy. Sok esetben magamra ismertem a főhős személyében, pedig teljesen különböző  a hátterünk de a zene szeretete az ugyanaz. A kedvenc részem a regényből, mikor a baráti kör elakar jutni a Börzére, ami egy misztikus hely volt a metálosok körében. Miután elolvastam azt a jelenetet, ami a Börzén játszódik, szívem mélyén én is oda vágytam, hiszen az maga volt a mennyország  a kemény zenét kedvelő embereknek. Ott bármilyen lemezt belehetett szerezni, bármit meglehetett venni, ami kapcsolatban állt a metál zenével. A regény lezárásában megismerkedhetünk a már felnőtt főhősünkkel, aki egy régi ismerősével való beszélgetés után újra visszatér a metálosok világába és elmegy egy metálfesztiválra. Majd pedig újra találkozik a régi barátaival, akikkel visszaemlékeznek a múltra. 
   Remélem, hogy minél több ilyen regénnyel fogok összefutni, hiszen ez is nagyon elnyerte a tetszésem, és azt gondolom, hogy megérte elolvasni. A külsője igényes, keményborítós, szövetgerinces, és beépített könyvjelző is van benne. Tiszta luxus, és ez nagyon felvitte az elvárásaim, kíváncsi leszek mikor találok még egy ilyen színvonalas olvasmányt.
Kedvenc idézet: "Ha tudsz Nirvanát játszani, még a háborút is kikerülöd."
Értékelés: 10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése