2021. november 8., hétfő

Badd Kharma: On Fire

Előadó: Badd Kharma
Cím: On Fire
Megjelenés: 2020
Tagok: 
Tasos Ioannides - basszusgitár
George Joe Papazoglou - dob
G. Giarelis - gitár
Manolis Tsigkos - gitár
Dimitris Marinis - billentyű
Nikolas Syrakos - ének
Kiadó: ROAR
Műfaj: Heavy metal
Típus:  Nagylemez 
Dallista: 
01. Never Surrender
02.Land of the Free
03.Devil in You
04.Still Our Man
05.Rise or Fall
06.On the Edge
07.Light in the Dark
08.Break Free
09.Fools Paradise
10.Burning Heart
11.Lost in Her Heart
12.Unbroken
13.L.E.A.
Borító: A lemez borítója első ránézésre nagyon megfogott. Talán nem is kell szavakba öntenem, hogy miért, beszéljen helyettem inkább a kép.
     Én nagyon szeretek új bandákat megismerni, bár sose úgy ülök le a gép vagy a telefon elé, hogy na akkor jöjjön most valami új, hanem én is inkább a jó megszokott dalokat, albumokat, előadókat pörgetem, amíg szembe nem jön egy hangzatos dal vagy lemezcím ami megtetszik, vagy egy borító, ami magával ragad. Így volt ez a Badd Kharma zenekarral is, akik 2020 – ban jelentették meg az első nagylemezüket, On Fire címmel. 
     A lemez a Never Surrender című dallal indít, aminek megvan az a jó veretes klasszikus heavy metal húzása, tényleg hatalmas dallamokkal indít a dal, amit csak fokozódik a refrénben. A Land of the Free is követi a klasszikus metal elemeket, viszont tetszik, hogy a refrén jó kórusos alátámasztást kapott, főleg, hogy női vokállal van alátámasztva. Valamiért a Devil in You kezdéséről nekem a mai Judas Priest jutott az eszembe, a Firepower lemezen voltak ilyen húzós, zakatoló riffelések. Persze az ének már nem olyan, az egyértelműen Badd Kharma, ha első lemezes zenekarnál nevezhető ez már egyediségnek. Az On the Edge egy jó kis középtempós metal nóta tiszta gitáros verzékkel és erősen alátámasztott refrénnel, szerencsére egy jó gitárszóló is került a dalba, ebből nagyon hiányzott volna nekem, ha kihagyják. A Light in the Darknál nekem megint csak a Judas Priest ugrik be, nem tudom miért vagyok ezzel megáldva így. Amúgy egy tök korrekt nótáról beszélünk, semmi kivetnivaló sincs benne. A Lost in Her Eyes a lemez szerelmes dala. Manapság már nem nagyon lehet ballada vagy szerelmi téma nélkül metal lemezt kiadni, de legalább a Badd Kharma stílusosan csinálta. A lemez nagy balladája a zárótétel, a L.E.A., ami egy full akusztikus nóta és szerintem egy kerek lezárása a lemeznek, ami amúgy elég hosszú és tömény lett, így ez a kis egyszálgitáros cucc jól oldja a hangulatot. 
   Ahhoz képest, hogy ez az első nagylemeze a zenekarnak igencsak odatették magukat a srácok, és egy korrekt korongot tettek le az asztalra. Az biztos, hogy követni fogom a munkásságukat, mert ezzel a lemezzel levettek a lábamról. 
Értékelés: 10/10



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése