2021. november 11., csütörtök

Göbölyös N. László: Led Zeppelin

Cím: Led Zeppelin
Szerző: Göbölyös N. László
Kiadó: Laude Kiadó
Kiadás éve: 1989 
Oldalszám: 238
ISBN: 933 78 3001 4

    A Led Zeppelin a világ legnagyobb rockzenekara. Bár már hosszú évek óta nem aktív a zenekar, a legendájuk mind a mai napig fennáll és több százezer vagy millió rajongót tudhatnak maguk mögött. A zenekar nem tevékenykedett sokáig, röpke 12 évig – ezek voltak az igazán aktív évek – rengeteg hatalmas sikerű, a mai napig etalonként szolgáló lemezt és dalt tettek le az asztalra. Erről a legendás bandáról már számtalan könyv jelent meg, ezek közül az egyik Göbölyös N. László tollából származik, aki sokat tett a magyar rockirodalomért. Én tőle eddig csak a Jimi Hendrix könyvet olvastam, és mivel annak a stílusa elnyerte a tetszésemet, így belevágtam a Led Zeppelinről szóló, több mint 200 oldalas lexikonba. 
    Mivel olvastam már az író előző műveiből, így tudtam, hogy mire számíthatók e könyv kapcsán is, és nem kellett csalódjak. Tudtam, hogy nem kell hatalmas storyzgatásra számítsak, hanem kész tényekre épülő rövid fejezetekre és érdekességekre. A könyv érdekes tényekkel kezdődik, majd jön a tényleges Led Zeppelin story, bemutatva a zenekari tagokat és a banda megalakulását. A különböző fejezetekben végig kísérhetjük a sikeres éveket, egészen a dobos, Bonzo haláláig. Az összes kiadott lemezről egy teljes fejezetet kapunk, ahol jutott hely az összes dalról egy pár szép szónak. Azt, hogy így logikusan, félrebeszélés nélkül fejezetekbe van szedve az egész egység egy nagyon jó ötletnek találtam. Az érdekességeken belül helyet kapott a zenekar legismertebb dalának, a Stairway to Heavennek a magyarra lefordított szövege, ami biztos sok rajongónak tetszett. A könyvet egy pár kép zárja a zenekarról, fekete – fehér kivitelben. 
    Szerintem ez egy nagyon kompakt kis könyv lett, azoknak teljes szívvel ajánlom, akik szeretnének minél többet tudni a zenekarról és nem zavarja őket, ez a mondhatni tudományos stílus. 
Kedvenc idézet: „Egy napon az emberben lévő nagyság legyőzheti a benne lévő vadállatot.”
Értékelés: 10/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése