Előadó: Metallica
Cím: ReLoad
Megjelenés: 1997
Tagok:
James Hetfield - ének, gitár
Kirk Hammet - gitár
Lars Ulrich - dob
Jason Newsted - basszusgitár
Kiadó: Elektra Records
Műfaj: Metal
Típus: Nagylemez
Dallista:
01.Fuel
02.The Memory Remains
03.Devil's Dance
04.The Unforgiven II
05.Better Than You
06.Slither
08.Bad Seed
09.Where the Wild Things Are
10.Prince Charming
11.Low Man's Lyric
12.Attitude
13.Fixxxer
Megújulás. Ez a szó, amit a legtöbb pszichológus és
pszichiáter szeret emlegetni, vagy feltenni a kérdést a pácienseknek, hogy „Ön
mennyire képes a megújulásra?” vagy ha a pácines úgy érzi, hogy kiégett, a
szakember csak egy röpke kérdéssel vezeti rá a megoldásra: „Miért nem újul
meg?”. Mint ahogy a való életben, a zeneiparban is eljön az az idő, amikor a
zenészek úgy érzik, hogy szűkségük van egy kis változásra, megújulásra,
stílusváltásra. Hogy a Metallicánál, ez, hogy és miért játszódott le az 1996 –
1997 – es években az egy rejtély, pontosabban a miértje. Persze már a Black
Album is egy másabb vonaltat képviselt, mint az előzőek, de a Load – ReLoad éra
gyökeresen felforgatta az addig alkotott képet. A Loadról már volt szerencsém
írni pár gondolatot, éppen ezért a kistestvérről, a ReLoadról sem szabad
elfeledkezni, ami bizonyos szempontokból, még túl is nőtt a Loadon.
A lemez rögtön
a Fuel című dallal kezdődik, amiről egyből érződik, hogy James Hetfield
barátunk dala, akiről tudjuk, hogy hatalmas autó rajongó és saját gyűjteménye
is van a különlegesebbnél különlegesebb masinákból. A dal amúgy is különleges,
hiszen egy hirtelen felütéssel és bekiabálással indít, majd szépen jönnek a
többiek is Hetfield után. Ezt a dalt követi a The Memory Remains, ami az egyik
legnagyobb sláger a lemezről. A Metallica koncertek szerves része a mai napig,
főleg, amikor a dal végén jön a vokál, amit manapság már csak a közönség sorai
közül énekelnek, egy megható pillanatot okozva a zenészeknek a színpadon. Nem
tudom honnan jött az ötlet, hogy Larsék bevonjanak egy operaénekesnőt a dal
munkálataiba, de van egy tippem. Negyedikként került fel a lemezre az
Unforgiven trilógia második tagja, az Unforgivrn II. Az első Unforgiven a Black
Albumon jelent meg, és már akkor is húzódalnak számított, majd két lemezzel
később jött a második rész, folytatva a sort, két lemezzel később, a Death
Magneticen, jelent meg a trilógia záródala, az Unforgiven III. A második rész
egy sokkal finomabb dal, mint az első rész és olyan mély érzéseket feszeget,
mint a szeretet – szerelem – magány. A refrénje nagyon erős lett, egyértelműen
ez a kedvencem a trilógia tagjai közül, és a bluesos hangzása is kiemeli a
többi dal közül. A Carpe Diem Baby szerintem az egyik legalulértékeltebb
Metallica dal, pedig hatalmas dallamok vannak benne, a verzéket imádom, ahogy
Het Papa játszik a hangjával. A riffeket is jól eltalálták a srácok, harapósak,
amennyire kellenek. A Low Man’s Lyric a lemez egyik balladája, lassan épül fel,
persze nincs egy Until It Sleeps vagy Fade to Black, de a maga szintjén jó.
A
több, mint 76 perces lemez igencsak kitett magáért. Ha összességében nézzük
szerintem egy nagyon jó lemezről beszélünk, sőt, ha dalonként nézzük, még
erősebb is, mint a nagytestvére.
Értékelés: 10/10
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése