2021. április 7., szerda

William Irwin: Metallica és filozófia-Agysebészeti gyorstalpaló

Cím: Metallica és filozófia-Agysebészeti gyorstalpaló
Szerző: William Irwin
Kiadó: Szenzár Kiadó
Kiadás éve: 2008
Oldalszám: 207
ISBN: 963-7014-29-1
   Hogy hogyan fér össze a Metallica és a filozófia? William Irwin és további 21 filozófus egy-egy tanulmányban megmutatja.  Engem a könyv először azért fogott meg, mert azzal reklámozták, hogy a Metallica a gondolkodó emberek zenekara és erre rákaptam, mint egér a sajtra. Nem lett a kedvenc kötetem, talán soha sem lesz az, hiszen nem vagyok filozófus. 
     Nem egy könnyű olvasmány, rengeteg információ van a lábjegyzetben, ami könnyen kizökkent az adott oldalon olvasott szövegből. Viszont itt-ott egész jó dolgokat tartalmaz a kötet, ami engem is arra késztetett, hogy elgondolkozzak, filozofáljak a James Hetfield dalszövegeiről. Rengeteg témát érint a könyv, mint a jogok, az agresszió, a drogok és alkohol okozta problémák, vagy a zene közösségépítő szerepe.
      A könyv elolvasása után mondhatni nem sokkal lettem okosabb, viszont egy egész jó kis időtöltés volt amíg elolvastam ezt a könyvet. A Metallicát továbbra is nagyon szeretem, a filozófiát továbbra sem.
Értékelés: 7/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése