2023. december 11., hétfő

Three Days Grace: Life Starts Now

Előadó: Three Days Grace
Cím: Life Starts Now
Megjelenés: 2009
Tagok:
Adam Gontier - ének, gitár
Neil Sanderson - dob, billentyű
Brad Walst - basszusgitár
Barry Stock - gitár
Kiadó: Zomba
Műfaj: Rock
Típus: Nagylemez
Dallista:
01.Bitter Taste
02.Break
03.World So Cold
04.Lost In You
05.The Good Life
06.No More
07.Last to Know
08.Someone Who Cares
09.Bully
10.Without You
11.Goin' Down
12.Life Starts Now
     A Three Days Grace elég fontos zenekar a számomra, mindig is élveztem a lemezeiket hallgatni és elég sok emlék gyűlt fel az évek során a dalaikat hallgatva. Elég nagy érvágás volt, amikor Adam Gotnier kilépett a zenekarból, bár Matt sem rossz énekes és elég jó lemezeket hoztak össze együtt, de azért Adammel volt kerek egész a zenekar. Így hát Adamre „megemlékezve” elővettem az utolsó (számomra) értékelhető Three Days Grace lemezt, amit még a srácok Adammel csináltak és Life Starts Now címmel adtak ki. 
     A lemez a Bitter Taste című dallal kezdődik, ami egy igencsak dögös riffel indít, amit Adam dallamai tesznek majd teljessé. Mondjuk ezt a dalt sokszor keverem egy másik dallal a lemezről, valamiért nekem nagyon hasonlít a kettő, de lehet csak az agyam játszik velem. A World So Cold is slágeresre sikeredett, szerintem a felbontásos gitártéma nagyon jól sikerült, jobbat el sem tudnék képzelni hozzá. A refrén is tök jó lett, szerintem a lemez refrénje lett, könnyen megjegyezhető és érzelemdús. A Lost In You tipikusan egy olyan szám, amit esküvőkön tudnék a leginkább elképzelni, talán az én esküvőmön is szólhatna ez. Egy másik lehetőség, ahol eltudnám ezt képzelni, valami amerikai romcsi filmben ugyancsak egy esküvőjelenetnél az oltár előtt, vagy egy sulibálban, amikor a hősszerelmes srác megtalálja élete szerelmét és felkéri, hogy táncoljon vele. A No More különleges és fura verzéi egyből magukkal ragadtak, akármennyire is idegennek tartom azokat a dallamokat. A Last To Know az egyik legszebb és egyben legszomorúbb dal, amit a zenekartól valaha hallottam, nagyon megható ahogy Adam „elmeséli” a történetet a hallgatónak. Rengeteg érzelem van a dalban, főleg a végén, amikor mint egy vulkán egyszer csak fogja magát és kitör. Mestermunka, ez kétségtelen. A Without You folytatja a Last To Know érzelmesebb vonalát, csak sokkal keményebb köntösben, amit őszintén szólva nem is bánok, örülök, hogy ilyen is van a lemezen. A lemezt záró címadó epikusra sikeredett, és ha ez lenne az utolsó lemez, ami Adammel készült volna még ironikus lenne, hiszen Adamnek csak ezután kezdődött el igazán az (új) élet. 
     Mint ahogy említettem, szerintem ez volt az utolsó „jó”, „értékelhető” nagylemez, ami Adammel készült, a Transit Of Venus már nagyon nem fogott meg, nem mondom mert azon is van egy pár jó dal, mint a The Misery Loves My Company, ami hatalmas sláger, de lemez szinten ez volt az utolsó, ami igazán működött. 
Értékelés: 10/10



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése