2024. január 1., hétfő

Maynard James Keenan és Sarah Jensen: Ellentmondásos Dolgok Tökéletes Egységben

Cím: Ellentmondásos Dolgok Tökéletes Egységben
Szerző: Maynard James Keenan & Sarah Jensen
Kiadó: Konkrét Könyvek
Kiadás éve: 2020
Oldalszám: 352
ISBN: 978-615-5899-03-4
     Maynard James Keenan neve a Tool zenekar miatt csengett ismerősen, habár soha nem voltam valami nagy Tool rajongó. Ha jobban belegondolok, talán egy Tool lemezt sem hallgattam meg, egy – két dalt csupán. 2020 – ban jelent meg magyar nyelven Maynard önéletrajza, Ellentmondásos dolgok tökéletes egységben címmel, ami már az első hallomásra magával ragadott, bírom az ilyen mély, filozofikus gondolatokat.
      Mivel a könyvet úgy harangozták be, hogy nem egy szokásos rock and roll könyv, hanem egy mély gondolatokkal teli, barangolós könyv, így magas elvárásokkal álltam neki olvasni. Maynard gyermekkora nem volt éppen irigylésreméltó: a szülei elváltak, az édesanyja súlyos betegséggel küzdött, amiért el kellett költözzön az édesapjához és az új feleségéhez. Ahhoz képest, hogy a kis Jim milyen visszahúzódó gyermek volt, a tehetsége hamar megnyilvánult a sportban (futás és birkózás), a művészetben és (később) a zenében. A fiatalkorát az útkeresés jellemezte, próbát tett a katonasággal, de nem vált be neki, majd különböző (őrült) munkahelyek után magára talált a zenei színtéren. A Tool egész hamar betört a mainstream zenekarok sorába, a fiatalok megőrültek a zenétől és Maynard színpadi produkciójától. A Tool mellett persze szükség volt még egy (igazából) több mellékprojektre, ahol a Perfect Circle kapta a legnagyobb hangsúlyt és rivaldafényt. A végső kiteljesedést végül a borászat hozta meg számára, amivel még a családjához is megtalálta a köteléket. Tényleg nem egy megszokott rock and roll könyv, egyrészt fura volt olvasni, hogy nem voltak benne olyan szaftos sztorik a rock és a metal zene világából, de másrészt tetszett, hogy mély gondolatokkal volt teletűzdelve, ami bizony elgondolkodtatott bizonyos dolgokon. 
     A könyv megjelenése szerintem gyönyörű lett, a borító igényes és szép, a könyv mérete pont megfelelő és végre színes képek kerültek bele illusztráció gyanánt, amit nagyon értékelek.  
     Összességében tetszett a könyv, bár nem a legkönnyebb olvasmány, amit valaha olvastam, sőt. De abszolút nem bántam meg, hogy elolvastam, és szerintem még később is a kezembe fog landolni ez a könyv. 
Kedvenc idézet: „Életed során, jó esetben, ráébredsz, hogy nem maga ’A’ történet vagy, hanem csak a történet része.”
Értékelés: 8/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése